CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, April 1, 2009

cEkUr jErAngAU AdA lagi di UbUn-UbUn

cekur?? ape maksudnye 2..... ha... klu nk tau, cekur ialah sejenis tanaman yang mempunyai kelebihannye tersendiri. pertama, cekur boleh merawat kentut yang berlebihan. Kalau angin banyak sangat dalam badan, memang xbagus untuk kesihatan. So, daun cekur ini boleh disapu kat perut tuk membuang angin yang berlebihan... :)




jerangau juga adalah sejenis tumbuhan tetapi ia boleh merosakkan kesihatan tubuh badan jika dijadikan sebagai tambahan makanan dan ubat-ubatan. Ia telah dilarang sejak tahun 1968 di Amerika Syarikat. Tetapi, ia boleh digunakan sebagai salah satu bahan untuk minyak wangi.



'cekur jerangau ada lagi di ubub-ubun' maksudnye belum dewasa sudah hendak melawan orang tua dan juga orang yang belum ada pengalaman.

pada zaman sekarang ni, ramai anak-anak tidak hormat dan melawan orang tua... kite boleh lihat di mana-mana, sama ade di dalam Malaysia atau pun luar negara... sepatutnye, sebagai anak, kita hendaklah hormat dan patuh kepada orang tua lebih2 lagi ibu bapa kita sendiri kerana mereka lah yang telah membesarkan kita sehingga sekarang...

0 comments: